Afdeling Marienlyst

Velkommen til afdeling Marienlyst

Adresse: Odinsvej 4, 3600 Frederikssund

Afdeling Marienlyst ligger midt i byen på campus, sammen med gymnasiet, 10. kl og flere andre ungdomsuddannelser. Her er ca. 270 elever fordelt med 4 klasser på hvert trin samt en modtageklasse og et særligt tilbud for udskolingselever.

Denne afdeling rummer hele vores udskoling. I slutningen af 6. klasse starter vi arbejdet med at danne nye klasser fra de 2 andre matrikler Græse Bakkeby og Falkenborg. Elever og forældre bliver inddraget i processen. Vi har rigtig gode erfaringer med at danne nye klasser, og samtidig have en række tiltag, så der bliver dannet mange gode relationer på tværs af klasserne.

Vi har flere samarbejdsprojekter med de andre uddannelsesinstitutioner på Campus, og vi kan bruge kantinen på gymnasiet. Det gør at vi kan tilbyde et godt ungemiljø på matriklen.

Lige nu har vi meget fokus på at arbejde med at højne fagligheden og mindske elevfraværet.